Lezecký výjazd k 100 výročiu ČSR

posted in: Lezecké výjazdy | 0

Pred blížiacimi sa sviatkami všetkých svätých sme sa s Igorom dohadovali na našich lezeckých plánoch. Nakoľko na tento dátum vychádzalo aj sté výročie vzniku Československa tak sme sa rozhodli venovať výjazd práve Českým a Slovenským lezeckým oblastiam.

Čertové skály sú ideálnym útočiskom pre začínajúcich pieskarov

Naša prvá zastávka boli Čertové skály u Lidečka. Veľmi pekná, hoc malá pieskovcová oblasť hneď za obcou Lidečko asi 40km od Dubnice nad Váhom. Jedná sa o kratšie cesty v pomerne pevnom pieskovci. je tu mnoho ciest kútového a špárového charakteru, ale aj veľmi pekné platňové cesty.

Peter Jaško v nejakej miestnej šestkestnej

Zdržujeme sa tu celý deň a na večer sa premiestňujeme do Labáku. Noc nás chytá u Litomněřic, kde parkujeme na nábreží Labe a prenocujeme. V noci bola poriadna kosa a nakoľko v aute ešte nebolo namontované nezávislé kúrenie sme si ju naplno užili.

Do Labáku prichádzame v doobedných hodinách, kompou prebiehame na pravý breh a ideme na to. Je to naša prvá návšteva labských pieskov, tak zatiaľ ani netušíme čo nás čaká. Každopádne už po prvých lezeckých metroch nám dochádza že je to trošku niečo iné na čo sme zvyknutí u nás.

Igor na štande, šťastný z vlaastného života.

Igor neskrýva radosť z vylezenej cesty. Ja som sa skoro po…. od strachu a to som liezol na druhom konci.

Pohľad na ľavý breh

Prespávame v miestnom ubytovacom zariadení a pokračujeme na druhý deň na ľavom brehu. Nachádzame krásne línie, ale je pravda že morálovo sú úplne niekde inde ako sme zvyknutí.

Igor a jeho horizontálne techniky lezenia

Igor používa špeciálne horizontálne lezecké techniky na prekonanie úvodného boulderu. Lezieme nádhernú kútovú asi 30 metrovú cestu. Po dvoch dňoch strávených na Labských pieskoch sa premiestňujeme opäť k nám na SK. Po ceste však ideme ešte navštíviť jednu lezeckú oblasť na Morave. Noc nás chytá už niekde na Morave, zaspávame.

Upršané ráno niekde na morave na pol ceste do Manína

Ráno sa budíme do upršaného, chladného jesenného rána. Dávame raňajky, kávu a premiestňujeme sa aspoň na obhliadku lezeckej oblasti pod Helfštýnskym zámkom. Nakoľko dážď neprestáva, tak sa po oblasti len prejdeme a pokračujeme smer SR. Nakoľko stále pršať neprestáva tak ideme aspoň trošku zamakať na umelú stenu v Žiline. Po preglejkovej lezeckej vložke sa premiestňujeme do Manína. Predpoveď hlási na druhý deň dobré počasie.

Slnečné steny – Manínska tiesňava

Počasie vychádza, ideme na to. Lezenie si užívame, počasie je na krátke tričko. Bol to jeden s výletov na ktorý budeme spomínať asi do konca svojho života. Naozaj to stálo za to.