Lezecké sústredenie JB&CoC Sitno 2020

posted in: Uncategorized | 2

V termíne 31.júl až 2. august 2020 sa prívrženci Jaskobus & Colours of Climbing sústredili na Chate Andreja Kmeťa na Sitne, kde sa konalo naše sústredenie skalného lezenia. JaskoBUS vyrazil z Bratislavy v piatok po práci o 16:00 v zostave Busdriver, Sláďo, Igi, Bojan, Filip, Dávid, Natálka a Lukáš. Pôvodne s nami ešte mali ísť Nováčikovci (Janka s Maťom), ale z objektívnych dôvodov museli účasť na poslednú chvíľu odvolať. Na chatu za nami smerovala ešte hornonitrianska legenda Dodo a na sobotné ráno sme boli dohodnutí aj s Báškou.

K Počúvadlu sme dorazili tak okolo pol siedmej, nabalili veci a vyrazili smer Chata Andreja Kmeťa na Sitno.

Na chatu sme prišli nejak okolo 19:00, cesta od parkoviska na vrchol nám netrvala ani pol hodinu, asi sme sa všetci dobre najedli. Pri prameni sme zistili, že prameň nepramení a Jaško si nechal v aute peňaženku, takže podaktorí z nás už tušili, že dnes to nie je posledný výstup. Po príchode na chatu sme si dali zaslúžené chladené nápoje a začali večernú socializáciu.

Počasie bolo na jednotku, pofukoval vlažný vietor, po dlhej dobe sme si mohli poobliekať bundy a vychutnať si chladné ovzdušie. Tesne pred zotmením vyrazila trojica Lukáš, Jaško, Natálka po zabudnutú peňaženku a vodu. Cesta dolu behom 15min., cesta hore už za svitu čeloviek opäť pod 30min. Piatok teda skončil aj nejakými športovými výkonmi. Do polnoci sme potom ešte posedeli v chate.

Do sobotného rána nás prebudili slnečné lúče prenikajúce cez okná na povalu, kde sme spali. Vstávame niečo pred 8:00, dávame si kávu a raňajky, balíme batohy s materiálom a vyrážame smer severné skaly.

Na severných skalách nás čakali fantastické podmienky. Pofukoval studený vetrík a bolo parádne chladno, až by sa niekedy zišla aj tenká páperka.

Liezli sme až do zhruba 16:00, kedy nás už začala priťahovať vidina gulášu a piva na chatu. Po celodenných lezeckých výkonoch nám teplé jedlo prišlo vhod. Aj keď sme sa namiesto gulášu museli uspokojiť z kapustnicou. Ale stála za to. Na terase s nami aj posedela partia (Lýdia, Martin, Laco&Diana+1), ktorá liezla na južných skalách. Zopár jedincov si vymyslelo podvečerné kúpanie na Počúvadle. Zbehli dole, kde sa aj okúpali aj si dali jeden na guráž a aj nám doniesli nové zásoby vodu. My ostatní sme posedávali na terase, debatovali a plnili sa klobáskami a inými prinesenými dobrotami. Na večer sa v celku dosť ochladilo, poobliekali sme si všetko čo sme mali a nakoniec aj spacáky okolo seba poomotávali. Sobotný večer nás však nejak zmohla únava a do postelí sme zaľahli skoro, už okolo 22:00. Ale nakoľko nás čakal ešte jeden lezecký deň, tak to nakoniec nebolo na škodu. Ráno nás opäť budia ostré ranné lúče slniečka. Vstávame balíme, raňajkujeme, platíme účty a vyberáme sa tento krát na južné skaly.

Na južných skalách k nám zavítala návšteva v podobe našich blízkych priateľov z GLK (Geriatrický lezecký klub), ktorím sme sa o našom sústredení medzi rečou zmienili. Spoločne sme si výborne zaliezli aj podebatovali. Liezli sme do cca 15:30, následne sme si dali v bufete pri Počúvadle langoš, podaktorí sa ešte okúpali a potom sme už len vyrazili smer BA.

Čo dodať na záver? Akcia bola nanajvýš vydarená. Stretla sa výborná partia, všetci sme si veľmi dobre zaliezli a aj čo to sa vybáli pri odlezoch. Počasie nám prialo, skala držala. Opäť sme sa mali možnosť zoznámiť s novými dobrými ľudmi, ktorým ide hlavne o pohyb a šport a nie len o vysedávanie v krčme pri pive. Počas nášho lezeckého sústredenia sa na tejto našej akcii zúčastnilo vyše 20 lezcov. Ďakujeme všetkým za účasť. Tešíme sa na vás na ďalších podobných akciách, ktoré pre vás pripravujeme.